Handelsbetingelser

Generelle oplysninger 

Mosterd.dk administreret af Moster D v/Dorthe Emilie Jensen

Industrivej Syd 9B, 7400 Herning, Danmark

Danmark

E-mail: info@mosterd.dk

CVR-nummer: 30148940

 

OBS. Fortrydelse og reklamationer sendes til: Industrivej Syd 9B, 7400 Herning

 

Betaling

Vi modtager følgende betalingsmidler: Dankort, eDankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB, MobilePay.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Private betalingskort, de er udstedet i EU, opkræves ikke kortgebyr.

Anyday betalingsmuligheden er tilgængelig for køb på 300,- DKK eller mere. Når du vælger at betale med Anyday, trækker vi den første betaling, når din vare afsendes. Efterfølgende vil du betale en månedlig ydelse den sidste hverdag i hver måned. Antallet af månedlige ydelser starter fra fire måneder og kan variere afhængigt af din valgte betalingsplan. Størrelsen på hver ydelse bestemmes af din ordres samlede beløb, din valgte flexydelse og den specifikke betalingsplan, du har valgt. Husk, at hvis du betaler alle rater til tiden, påløber der ingen renter eller gebyrer. Skulle du returnere dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk blive annulleret. Yderligere detaljer og vilkår for brug af Anyday kan findes her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/  

 

Fragt

Fragt Danmark  ( Leverings 1-2 dage)

  • GLS, valgfrit afhentningssted: 39 kr. (gratis ved køb fra 599 kr.)

  • GLS, levering til privatadresse: 65 kr. (gratis ved køb fra 2500 kr.)

 

Fragt Sverige  ( Leverings 1-5 dage)

  • GLS Private delevery - 10kg = 99kr 

  • GLS Private delevery - 20kg = 185kr

  • GLS Private delevery - 80kg = 500kr 

 

Fragt Tyskland ( Leverings 1-4 dage)

  • GLS Private Pakkeshop - 10kg = 49kr 

  • GLS Private delevery  = 99kr

 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@mosterd.dk eller benytte vores returportal, hvor du kan bestille et retur label. Et retur label koster 50 kr. og gælder pr. pakke under 20 kg. Du kan også benytte fortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Køb returlabel

 

VI MODTAGER KUN VARE SENDT DIREKTE

Mosterd.dk

Industrivej Syd 9B
7400 Herning, Danmark

Danmark

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for store varer.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 2.000 kr.

Returseddel

 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Uafhentede pakker
Du vil altid modtage en påmindelse fra pakkeshoppen, hvis du ikke afhenter din forsendelse. Bliver pakken ikke afhentet rettidigt (14 dage), bliver den returneret til Mosterd.dk og du vil blive opkrævet de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen. Ved fortrydelse vil disse blive modregnet det beløb du ellers skulle have retur. Ønsker du pakken genfremsendt, så skal du betale for at få pakken leveret på ny.


 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Mosterd.dk

Industrivej Syd 9B
7400 Herning, Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Mosterd.dk

Industrivej Syd 9B
7400 Herning, Danmark


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en endten ordre kopi eller fortrydelesformular, gerne detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

(Shipmondo / GLS) 
 
Personoplysningerne registreres hos Mosterd.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på Mosterd.dk er Moster D v/Dorthe Emilie Jensen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@mosterd.dk 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@mosterd.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning
Nævnenes Hus

Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr"

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Mosterd.dk
Industrivej Syd 9B,
7400 Herning, Danmark
info@mosterd.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________________________________________

Modtaget den: ____________________________________________________________

Forbrugerens navn: ________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ______________________________________________________

Forbrugerens underskrift: ___________________________________________________

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28-07-2023

Tilmeld dig Moster D's kundeklub

Tilmeld dig gratis, og begynd at optjene point og belønninger, hver gang du handler.
Hvordan det virker
1
Tilmeld dig Moster D's kundeklub
Opret en konto i vores butik
2
Optjen point
Optjen point ved at shoppe hos Moster D, både online og i butik
3
Indløs
Omdan dine point til kontante rabatter hos Moster D
Måder at optjene points på
Optjen point ved at udføre disse handlinger